E-minőség | Ügyfél elégedettség mérés
főoldal a szolgáltatásról tippek partnereink elérhetőségek

Tippek - ügyfél elégedettség mérés

Ez a rovatunk azoknak a vezetőknek szól, akiket érdekel ügyfeleik véleménye.
 
Ha valakiben megszületett az elhatározás, hogy vállalkozását a vásárlók véleményének ismeretében vezeti tovább, célegyenesbe ért.
 
Fontos azonban, hogy az ügyfelek elégedettségét szakszerűen vizsgálják, ne vesszen kárba a ráfordított idő és pénz.
 
Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani információs csomagunkkal, melyre oldalunk láblécében iratkozhat fel.

Az alábbi tippek információs csomagunk egy részét képezik, amennyiben a teljes ismeretanyag birtokában szeretne lenni, kérje elektronikus információs folyóiratunkat.

 
 
Az ügyfél elégedettségi elemzések célja és értelme I.
 
Az ügyfél elégedettséget általában az üzleti eredmények központi befolyásoló tényezőjének tekintik. Az elégedett ügyfelek lojális ügyfelek, akik a vállalat egyéb termékeit, szolgáltatásait is megvásárolják, és a vállalatot is továbbajánlják.
 
Az ügyfél elégedettség elemzésének célja és értelme II.
 
Az ügyfél elégedettségre összpontosítás egyik alapja az a tény, hogy főképp a szolgáltató vállalatok törekednek arra, hogy teljesítményüket egy független (harmadik) fél által tanúsíttassák. Ebben központi jelentősége van az ISO 9000-es szabványcsaládnak, amely egy sor követelményt fogalmaz meg a működőképes minőségmenedzsment-rendszer szempontjából. Követelmény, hogy egy vállalatnak rendszeresen felül kell vizsgálnia az ügyfeleknek nyújtott minőséget. Ezen kívül meg kell határoznia azokat a módszereket, amelyekkel felméri az ügyfelek véleményét.
 
Ügyfél elégedettség mérések előkészítése
 
Már az ügyfél elégedettségi tanulmányok előkészítése során tisztázni kell, hogy a vállalatnál hogyan hajtják végre az ilyen elemzéseket, és hogyan teszik közzé az eredményeket. Az elégedettség-mérés eredményét a vállalat minden osztálya számára elérhetővé kell tenni, alapvető vállalati érdek az eredmények további elemzése és hasznosítása. Mivel a felmérési koncepció kialakítása különösen függ a felmérésekkel nyomon követett kommunikációs és megvalósítási céloktól is, ezért szükséges, hogy már a tanulmány előkészítése során ki kell alakítani az erre vonatkozó stratégiát.
 
Ügyfél elégedettség mérések stratégiája
 
Ajánlatos ezért létrehozni egy „ügyfél elégedettségi” stratégiát, amely szabályozza a kutatás, mérés végrehajtását, és tartalmazza az eredmények kiértékelését, az irányvonalak meghatározását.
Alapvető feladatok:
·         az eredmények közzététele,
·         az ügyfél-elégedettség intézményesítése a vállalatnál,
·         az ügyfél-orientáció ellenőrzése.
 

 
Ügyfél elégedettség mérések eredményének közzététele
 
Az eredmények közzététele tekintetében gondoskodni kell arról, hogy a tanulmány eredményei minden fontos célcsoport számára hozzáférhetőek legyenek a vállalaton belül és kívül.
Célcsoportok:
·         a vállalat vezetése,
·         a stratégiai vállalati tervezési, illetve törzsrészlegek,
·         a kiemelt vezetők (mint pl. a részlegvezetők),
·         az értékesítési munkatársak és az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő egyéb munkatársak,
·         az ügyfelekkel kiemelt közvetett kapcsolatban álló munkatársak (pl. a forgalmi szakszolgálati munkatársak),
·         (esetleg) a vállalat ügyfelei.
 

Az eredményeket célcsoport-specifikusan kell feldolgozni, és minden célcsoport esetében ügyfélcsoport-, illetve ügyfél-specifikusan is.
 
 
 

további tippekért kérje e-mailes információs csomagunkat!
Ügyfélelégedettség-mérés okosan
Információs csomag
Ügyfélelégedettség-
mérés okosan


Tippek e-mailben ingyen!

Iratkozzon fel információs
csomagunkra és okosodjon!

Személyes konzultáció
Egyeztessünk egy időpontot!

Kérjük adja meg elérhetőségét,
felhívjuk Önt!

Bejelentkezés

Elemezze cége teljesít-
ményét, kérdezze meg ügyfeleit az e-minőség rendszerén keresztül.
Bejelentkezés
impresszum elérhetőségek főoldal honlapkészítés